сряда, 30 май 2012 г.

Контуриране на лице

Пак цитирам невероятната MissNellie от форума bg-mamma.com. Надявам се съветите и да са полезни и на вас.

Ключа към правилното контуриране е да се разбере простия принцип че светлото прави нещата по-големи, по-изпъкнали, а тъмното, сянката, прави нещата по-малки оптически. Контурирането е корективна техника и зоните трябва да се избират според проблемите на лицето.

За тъмен цвят най-лесно става с бронзър, желателно е да е матов( целим естествен ефект и блестящите частички ще издават, че сме контурирали) и не прекалено топъл цвят. Но става и с тъмна пудра по-покривна, тъмен ФДТ, матови сенки с лека ръка.

За светъл цвят може да се използва както матов, белеещ цвят за по-незабележим ефект, така и продукт с брокат или лек блясък. При мазна/комбинирана кожа много трябва да се внимава с блясъка за да не изглежда като лъснало лице. Гамата подходящи продукти пак е много голяма - от специализираните хайлайтъри, които могат да са течни, кремообразни, компактни пресовани пудри, прахообразни пудри, изпечени мраморни, до подходящия тип сенки, обикновена пудра, пигменти, по-тъмните дами дори могат да използват някой видове руж за целта. Желателно е хайлайтъра да има лек оттенък, не чисто бяло, за да се слива по-естествено с кожата, и да се избира с подтон, съответстващ на подтона на кожата - топлата кожа с по-златисти и жълтеникави, студената кожа с по-розовеещи.


Чело - тъмния кръг е предназначен да намалява голямо чело, светлото да увеличава малко. Ако челото е например само широко, всемат се само страничните маркери, ако е високо - горните, и т.н. Челото е зона, която 'лъсва' при доста жени, така че внимателно там със светлия цвят.

Нос - стесняване и скъсяване, доста е очевидно. Една от най-трудните зони за контуриране, да се направи незабележимо, защото е толкова мъничък и трудно се преливат чертите без да се изгубят напълно. Със светлото отново, много внимателно.

Под веждите - един от най-универсалните и лесни типове контур, който ходи на поне 80% от жените - малко блясък на костта непосредствено под веждите отваря погледа, повдига и очертава веждите, прави погледа по-озарен и отпочинал. Няма нужда да има сенки или грим на цялото око, за да добави.

Клепачи - контура от носа, отиващ към клепачите е предназначен да стесни прекалено раздалечени очи и да създаде по-изпъкнала основа за нослета, прекалено прибрани в лицето (азитските например). За раздалечаване прекалено близки очи се замества със хайлайтър. По протежение на клепача, там вече говорихме че извиката на костта трябва да се подчертае според формата на очите.

Зона под очите и надолу, в триъгълник до носа - това се прави с коректор, не със хайлайтър. За дами с тъмни кръгове е задължителна стъпка, за всички други е пожелателна, дори и да няма кръгове, малко светлинка под очите отваря погледа, прави очите отпочинали. Триъгълника надолу се прави, за да се избегне т.н. обърнат енотски ефект (когато под очите има светли кръгове). Също така, това е зона, която често има малко по-големички пори и това помага и за тях.

Бузки - мазките на графиката са разположени за стеснавяне на големи, дебели бузки, или придаване на триизмерност на по-плоски лица с не много изразени скули. Изтеглянето на мазката към средата на лицето се прави само при по-широки, пълни лица, при нормални се спира преди външния ъгъл на окото. Пак при нормални, мястото за полагане на тъмния цвят е точно в кухината под скулите - правите лице като рибка, глътвате бузи, и кухината ще си проличи много ясно. При пълни лице се слага малко по-нагоре, да обхване и част от скулите, за да намали допълнително обема на лицето. Това, което не е на графиката, е хайлайтъра на бузите - непосредствено под очите, като линията ви почва някъде от средата/ края на окото, и оформяйки буквата С минава по горната част на скулите и леко нагоре към слепоочието. Това е обикновено мястото, което най-носи на блестящ хайлайтър.

Под нослето/над усните, както и вдлъбнатината на брадичката ( във вдлъбнатината над брадичката се слага малко тъмничко, не е на графиката) - съответно първата корекция прави горните устни по-пълни, втората долните. Ефекта е върху усните, а не самата зона, която се обработва. Много интересна и лесна корекция, която се пренебрегва често, много приятно подчертава пълнотата на устните.

Мазките острани на устата - със възрастта се получава едно отпускане в тази зона, и малко светлинка може да помогне при по-възрастни дами.

Вратле и под брадичка - при пълнота или когато се е получило отпускане с възрастта, само с тъмен цвят и с много преливане задължително в линията на челюстта.

Ключици - при по-пълни дами, подчертаване на костите там ще намали оптически торса, особено съчетано с подходящи дрехи. 

Бюст - за оптическо попълване на пазвата Любим похват на Холивуд. Със същата техника се рисуват и плочки на коремчето между другото.

Тайната на добре изглеждащия контур - вече сме се научили на кои зони да нанасяме, и какви продукти да изберем. Каква е техниката - избира се по-малка, мека четка за контур, за да е нансянето ни прецизно. Почва се с лека ръка, винаги може да се добави повече по-късно. И най-важното - за завършек се минава отгоре със меко, чисто кабуки за да се прелеят линиите. Контурирането е корективна техника и трябва да е незабележимо, затова е много важно линиите да са хубаво преляти в основния тон на кожата.

MissNellie - форум bg-mamma.com ->Тема: Начин на гримиране - Тема №2 -> 44 страница

Няма коментари:

Публикуване на коментар